söndag 25 oktober 2015

Nyponkrans

Nu när hösten är här är det en perfekt tid för pyssel och idag var jag extra sugen på att pyssla i naturmaterial. Dagens första pyssel är en dörrkrans i form av ett hjärta som är gjort av nypon och ståltråd. Ståltråden jag använde är 0,8 mm tjock, men nu i efterhand tänker jag att det hade varit bättre med en tjockare tråd för att få mer stabilitet.



Jag gick ut i skogen och plockade lite nypon. När jag kom hem upptäckte jag att vissa av dem var ganska hårda, så jag gjorde hål i dem med hjälp av en spik (och ibland även hammare) för att lättare kunna trä upp dem på tråden varvat med lite nyponblad.

Nyponskörden

Olika sorters blad. Använde i slutändan endast nyponbladen.
 När kransen var klar tog jag bara ett snöre jag hade hemma och knöt fast. Nu hänger kransen på dörren och ser höstig ut. Hoppas att den håller ett litet tag i alla fall :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar