torsdag 27 mars 2014

Sladdgömma

Ibland känns det som att det ligger sladdar överallt, så varför inte hitta på något fint sätt att gömma dem på? Basen för sladdgömman är en skokartong som jag har valt att klä in i ett fint tyg. För att få fina hål för sladdarna ville jag använda mig av öljetter. De jag hittade var guldfärgade vilket inte riktigt passade till tyget jag valde, så för att lösa det problemet valde jag att färga dem vita.
Skokartong, tyg, öljetter, sprayfärg, lim
Det är viktigt att spraya på en plats med bra ventilation, så jag gjorde det ute på balkongen. Efter några misslyckade försök fick jag till en slät och jämn yta av färg och eftersom det tar ett tag för färgen att torka skulle jag säga att man behöver vänta minst ett dygn innan man fäster dem på lådan.

Spraymålade öljetter

Lådan kläddes i tyg och på ena kortsidan gjordes ett hål för sladden

Den här lådan har plats för fyra sladdar
Jag blev väldigt nöjd med det färdiga resultatet. Ett snyggt sätt att gömma sladdar när man laddar exempelvis sin telefon och där man dessutom kan förvara sladdarna när de inte används.

Den färdiga sladdgömman




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar